2013. június 18., kedd

Ha nem tetszik, visszaküldhetem? - Az elállás joga

Egyre többen vásárolunk az interneten. A webáruházakban gyakran nagyobb választékot vagy éppen olcsóbb árakat találunk, mint a helyi üzletekben. A házhoz szállítás is megfizethető árú általában. Az egyetlen probléma, hogy az árut csak fotón láthatjuk. Nem tapinthatjuk meg, nem próbálhatjuk ki. Mit tehetünk, ha a megrendelt és kiszállított termék nem működik, nem fér el, nem áll jól vagy egyszerűen csak nem tetszik?

Zsákbamacska


A vásárlástól való elállás joga

Házhozszállítás
Néhány internetes üzlet nem vagy nem megfelelően tájékoztatja vásárlóit az elállás jogáról. Internetes rendelés esetén nem győződhetünk meg személyesen a megvásárolni kívánt áru tulajdonságairól. Az Európai Unió területén éppen ezért jogszabály biztosítja a vásárlók védelmét.
Internetes vásárlás esetén - amennyiben nem magánszemélytől vásároltunk - a termék kézhez vételétől számított 8 munkanapon belül meggondolhatjuk magunkat. Indoklás nélkül jelezhetjük az eladónak, hogy elállunk a vásárlástól.
Ezt személyesen, telefonon, levélben vagy e-mailben is megtehetjük. Az internetes üzlet 30 nap alatt köteles visszafizetni az áru ellenértékét és a házhoz szállítás költségét is. Az egyetlen, amit nekünk kell állni, az a visszaküldés költsége /amennyiben az eladó visszakéri az árut/.
Bizonyos esetekben nem élhetünk az elállás jogával. Menetjegyek, koncertjegyek, gyorsan romló élelmiszerek vásárlását utólag már nem gondolhatjuk meg. A szobafoglalást sem. Nem küldhetünk vissza olyan használatba vett termékeket sem, amelyeket higiéniai okokból amúgy sem próbálhatnánk ki: például fogkefét, fehérneműt.

Mit nem kérhet az eladó?

Elállás joga
Valójában nem túl sok mindent kérhet az eladó: lényegében csak annyit, hogy küldjük vissza a terméket.
Nem kérheti, hogy az eredeti csomagolásban történjen ez meg és a számla meglététől sem teheti függővé az elállás jogát.
Nem adhat meg 8 munkanapnál rövidebb elállási határidőt. Nem szabhatja meg, hogyan nyilatkozzunk elállási szándékunkról /pl. "csak írásban"/.
Nem kérheti, hogy a 8 munkanapon belül küldjük is vissza a terméket. A 8 napos határidő csak az elállási szándék jelzésére vonatkozik.
Azt sem kérheti az eladó, hogy a termék sérülésmentes legyen. Természetesen ez csak a rendeltetésszerű használat során keletkező sérülésekre vonatkozik. Nem számolhat fel értékcsökkenést a használat miatt és nem kérhet használati díjat sem az internetes üzlet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése