2018. január 4., csütörtök

Reklám a postafiókban

Amikor a postafiókodba belépve ismeretlenektől érkező leveleket találsz, az első gondolatod általában az, hogy nem működik a spamszűrő. Bosszankodsz, és olvasatlanul hagyod, vagy éppen spamnek jelölöd őket. Máskor viszont megakad a szemed egy-egy reklámon. Meglepődsz, mert éppen azt a terméket (szolgáltatást) ajánlják, amelyet 2-3 napja kerestél, és rákattintasz a levélre. Tudod-e hogyan kerülnek ezek a hol utált, hol kedvelt e-mailek a postaládába?

Email marketing


E-mail marketing

E-mail marketing
Reklámokkal bárhol találkozhatunk, így a postafiókunkban is. Az e-mail marketing költséghatékony, jól bevált módszere az ügyfélszerzésnek. Valószínűleg te is örülsz annak, ha éppen a megfelelő időpontban kapsz egy személyre szóló ajánlatot vagy éppen ajándékkal kedveskednek neked. Annak viszont már nemigen, ha teljesen érdektelen reklámokkal bombáznak. Rendeld meg, fizesd elő, iratkozz fel... a nem is tudod mit, nem is tudod mire.
Magyarországon ma a hatályos jogszabályok szerint (2008. évi XLVIII. törvény) a cégek csak azoknak küldhetnek e-mailben reklámokat, hírleveleket, akik előzetesen ehhez a hozzájárulásukat adták.
Nem csak regisztráltak egy weboldalra vagy csak rákattintottak valamilyen "Feliratkozom" gombra, hanem megadták a nevüket, e-mail címüket. Amennyiben korhatáros termékről vagy tartalomról van szó, akkor a születési helyét, idejét is meg kell adnia a feliratkozónak. Egyéb személyes adatot is lehet kérni, de nyilatkoztatni kell a feliratkozót arról is, hogy hozzájárul ezen adatok kezeléséhez, reklámcélra való felhasználásához, és hogy megkapta a megfelelő tájékoztatást.
A fentiekből következően, ha reklámleveleket, hírleveleket találsz a postaládádban, a legvalószínűbb lehetőség az, hogy feliratkoztál valamire vagy a hozzájárulásodat adtad valamihez. Akkor is, ha nem emlékszel rá, vagy éppen észre sem vetted. Ha zavarnak ezek a levelek, minden további nélkül leiratkozhatsz róluk. A reklámozónak ugyanis biztosítania kell azt is, hogy a címzett visszavonhassa a hozzájáruló nyilatkozatát.
A másik lehetőség, hogy valójában levélszeméttel van dolgod.

Levélszemét (spam)

Spam
Mindenki találkozik olykor kéretlen levelekkel, de vigasztaljon a tudat, hogy ma már korántsem annyira rossz a helyzet, mint mondjuk 2010-ben. Akkor még ugyanis a magyar e-mailek 95,7 %-a spamnek volt tekinthető.
Hogyan kerülhetsz fel olyan listákra, amelyeket felhasználnak kéretlen üzenetek küldésére? Viszonylag könnyen. Elég, ha megjelenik az e-mail címed egy weboldalon vagy illetéktelenek valahogyan megszereznek egy e-mail listát, amin Te is szerepelsz. 
Szerencsére a legtöbbször kiszűri a levelező rendszered ezeket a leveleket (néha azt is, amit nem kellene), de ha nem, akkor spamnak kell jelölni őket. Ma már a legtöbb levelező ad erre lehetőséget. Be is jelentheted a spameket. A legrosszabb viszont, amit tehetsz, hogy megnyitod őket. Ez pozitív visszajelzés a levél küldője számára, mivel igazolod, hogy még élő az e-mail címed. Érdemes újra felhasználni, eladni. Másrészt akár valami jóféle vírust is begyűjthetsz magadnak - például egy kép megnyitásával.

Az is lehetséges, hogy maga a lista, amelyre felkerültél, szabályosan lett gyűjtve, de aztán eladták, bérbe adták. Ha ez történt és a lista felhasználója kéretlen reklámokkal bombáz, ráadásul leiratkozni sem tudsz, nyugodtan mehetnek a Spam mappába ezek az e-mailek is. Hivatalosan ugyan nem minősülnek spamnek, általában nem szűri ki őket a levelező, de éppolyan kéretlenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése